Obec Radenín

5M Fuchs Racing Team z.s.

ŠAC 2017

                                     Šumavský Amater Cup 2017

 

Tento motokrosový seriál, který je vypsaný pro Střední, Západní a Jižní Čechy je mezi jezdci velmi oblíbený o čem svědčí i vysoká účast na všech závodech.

Skládá se z několika kategorií a jednou z nich je kategorie ČZ, do které mohou nastoupit jezdci bez rozdílu věku s motocykly Československé a České výroby a se všemi zahraničními, u kterých je podmínkou vzduchem chlazený motor a dvě tlumící jednotky na zadním kole. Za náš tým zde startovali Jirout Václav, Šíp Josef st., Šíp Josef ml. a Šíp Jan.

Na první závod do Netolic, na který jsme se všichni těšili jsme jeli v plné sestavě. Na start nastoupilo 38 jezdců, Honza pátým místem potvrdil jezdeckou formu, Pepa jedenáctým místem zajel svůj průměr, já jsem dojel šestnáctý a Vašek po drobném karambolu kde si poranil rameno na osmnáctém místě.

Po měsíční odmlce jsme jeli už bez Vaška v Klukách u Písku. Byla to pro nás nová trať a až nezvykle se nám dařilo. Z 35 jezdců byl Honza třetí, Pepa sedmý a já dvanáctý.

Třetí závod se jel v Zalánech u Nepomuku. Pro nás opět neznámá trať, ale už dopoledne se nám dařilo a po kvalifikaci dvě místa v první desítce naznačili momentální výkonnost.Vše zhatila první rozjížďka, kde se Pepovi nepovedl start. Většina jezdců přepálila startovní rovinku a na nakropeném povrchu nezvládli pravotočivou zatáčku, toho ale Pepa využil a celé startovní pole podjel a dostal se do popředí. Plynovou rukojetí však otočil moc brzo, zadní kolo mu ustřelilo a následoval nevyhnutelný pád. Já jsem se mu ještě stačil vyhnout, ale další ze soupeřů už ho přejel takovým způsobem, že mu rozdělil hrudní chránič na dvě poloviny. Obě rozjížďky nakonec dojel, ale stačilo to jen na sedmnácté místo. Honza zajel opět dobře a čtvrté místo nás potěšilo. Za týden jsme do tohoto koutu republiky jeli znovu. Tentokrát do Bělčic kde jsme byli také poprvé. Přivítala nás poměrně úzká a členitá trať plná kamení, prudkých sjezdů a výjezdů.Kvalifikaci jsme zajeli celkem dobře a bylo nám jasné, že pokud chceme uspět, musíme co nejlépe odstartovat. Klukům se start povedl, Honza jezdil pátý a Pepa na desátém místě. Já jsem postupovalpomalu dopředu, dostal jsem se dokonce i před Pepu, ale začala mi klouzat spojka.

V posledním kole jsem v jednom z výjezdů pozdě ubral plyn, ale to už jsem byl v zatáčce,kde se u roztočeného motoru spojka chytla, já netrefil kolej a dostal se mimo trať. K mojí smůle tam byl lesní porost a v prudkém sjezdu jsem se prvnímu stromu vyhnul, ale hned druhý jsem trefil.

Odnesl to zlomený přední blatník a natržený zádový sval, který mě vyřadil z druhé rozjížďky, do které nastupovali kluci sami. Nabádal jsem je k opatrnosti, ale nebylo to nic platné. Oba dobře odstartovali, Honza byl na špici, ale dostal se do kontaktu se soupeřem a na prašné trati kde nebylo vůbec vidět  následoval hromadný pád, do kterého se připletlo dalších deset jezdců. Honza zůstal ležet na trati a většina jezdců šla přes něj. Pepa jel po pravé straně a když si tohoto karambolu všiml, zastavil a šel bráchovi pomoct dostat se z pod hromady motocyklů. V první chvíli jsem vůbec nevěděl co se děje, když se trochu rozplynul prach, uviděl jsem tam oba kluky. Honza byl dost otřesený a vůbec necítil deseticentimetrovou tržnou ránu v oblasti ledvin. Po dvojím ošetření ještě na trati byl převezen do strakonické nemocnice na sešití. Bělčice nám tak ukázali i tu druhou stránku tohoto sportu.

Po měsíční přestávce jsme se vrátili opět do Netolic v plné sestavě. Zdravotně jsme na tom nebyli s Honzou ještě nejlépe a ani Pepa s Vaškem neměli moc jistoty a tak umístění ve třetí desítce pro nás bylo maximum.

Na konci července nás čekala pro nás domácí trať Pacovský propad. Jeli jsme plni optimismu opět všichni a bylo to už trochu lepší. Kvalifikaci zajeli kluci dobře a Vašek je po trati pořádně proháněl. Neměl jsem žádnou šanci jim stačit, koleje mi dělali stále velký problém.

Po odstartování jezdil Pepa na třetím místě a Vašek kolem desátého místa. Honzovi ani mně se do postartovní tlačenice moc nechtělo a tak jsme jeli zezadu. Pepa dojel nakonec jedenáctý, ale Vašek jel nejlepší závod sezóny. Z vynikajícího umístění ho v předposledním kole vyřadil prasklý rám, který mu nedovolil pokračovat v závodě. Honza se devátým místem vrátil do pohody. Do druhé rozjížďky kluci dobře odstartovali, jezdili spolu okolo desátého místa,

ale Honza rozpletl zadní kolo a tím skončil. Pepa dojel devátý, já patnáctý.

ŠAC 2017

 

Poslední dva závody seriálu jsme už nejeli, a tak jsme si v celkové pořadí trochu pohoršili. Ze šedesáti devíti jezdců byl Honza desátý, Pepa dvanáctý, já dvacátý a Vašek čtyřicátý čtvrtý.V této třídě se ale jezdci vyhlašují v kategorii do 49 let, 50+ a 60+ a tak jsme si jeli  do Rožmitálu pod Třemšínem pro poháry za čtvrté místo pro Pepu, sedmé pro Honzu a páté pro mne ve veteránech 50+.

Na ukončení sezony jsme jeli opět všichni posíleni o Michala Žáků na volný závod do Kamenice nad Lipou. Michal startoval v nejvíce obsazené kategorii OPEN  kde se osm jezdců vůbec nekvalifikovalo do odpoledních rozjížděk. Šestým místem v první jízdě ukázal, že mu trať sedí, ale druhou jízdu nedokončil poté, co na něho v kopci soupeř doslova hodil motorku. V ČZ nás bylo jen sedm a tak i když Vašek jezdil dlouho na prvním místě, nakonec obě rozjížďky vyhrál Honza. Ten si ještě v průběhu sezony zajel na dva závody na Moravu a přivezl si dvě vítězství.

Tímto bych moje hodnocení ukončil a moje poděkování patří starostovi a zastupitelům obce za podporu, kterou našemu týmu poskytují.

                                                                                       Za 5M Fuchs Racing Team

                                                                                                       Šíp J. st.

Fichtel Day Soběslav

Off-road Fichtel Day Soběslav 14.1.2017

Sníh a mráz přivítal druhou lednovou sobotu přes sto účastníků na 17. ročníku těchto jezdecky i divácky atraktivních závodech.

Letos jsme připravovali stroje pouze pro třídu klasik, Honza,  který jezdí pravidelně třídu sport nechtěl

z důvodu nedělního odletu na dvouměsíční pracovní  cestu riskovat zranění a tak jsme se dohodli, že na závody pojede

pouze v roli mechanika. To platilo až do středy, kdy nám sdělil že si půjčuje stroj od kamaráda a jede s námi klasiky.

Po povinných trénincích, kdy se na zasněžené a zledovatělé trati vyjela pouze jedna kolej, pořadatelé rozhodli pustit

do závodu nejprve třídu sport. Po jejím odjetí nastoupilo na start 75 klasiků. Stroj s vypnutým motorem drží mechanik a jezdec k němu musí doběhnout, nastartovat a vyrazit na trať. Honza odstartoval na druhém místě, já i Pepa jsme však museli roztlačovat, a tak jsme začínali stíhací jízdu okolo třicátého místa. Pepa mne hned v prvním kole předjel a zmizel mi mezi závodníky. Dojel jsem ho až když po pádu startoval stroj. Hodina uběhla jako voda a  z nás tří projel první cílem Honza na čtvrtém místě, kdy několik kol jezdil bez levé stupačky, já na devátém a Pepa na třináctém místě. Pro nás a náš tým to považuji za velký úspěch, vždyť v poli poražených zůstali jezdci, kteří se těmto závodům věnují celý rok. Už teď se těšíme na další ročník a budu rád, když tam uvidíme i diváky z naší obce, které  zvu i do depa závodních strojů.

                                              Za 5M Fuchs Racing Team Šíp Josef st.

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
dsc-8137.jpg 378.5 Kb
dsc-8174.jpg 457.6 Kb
dsc-8247.jpg 433.5 Kb
pepa2.jpg 330.3 Kb